Jant Düzeltme

Jant yamulması sebebi nedir? | Jant neden yamulur?

Jantların yamulmasında ki en büyük sebep kesinlikle sert bir şekilde girilmiş engebedir, engeldir. Çukur, kasis, kaldırım gibi engebelere yüksek hızda girildiği takdirde araç jantının yamulma ihtimali yüksektir. Bu tür engebelere sert girilmesi araç lastiğinin balona yapmasına da sebep olabilir. Buna ek olarak herhangi bir kasa neticesinde darbe gören jantlar yamulabilir. Yamuk jant bir iken, zamanla diğerlerine de sirayet eder ve sayıları artar. Bir jantın yamuk olması tüm aracın dengesinin bozulmasına sebep olur. Dengesi bozulan araçta bulunan tüm jantlar zamanla hasar görür. Jant, bu sebeplerden ötürü yamulur.

Yamuk jant zararları nedir? | Eğri jantın araca zararları

Yamuk jant veya eğri jant, aracın bir çok parçasına zarar verir. Jant eğriliğinin özellikle ileri düzeyinde neredeyse aracın tüm yürüyen aksamına etki eder. Yamuk jantın zararları şu şekilde örneklendirilebilir:

  • Yamuk jant doğrudan lastiklere etki edecektir. Yamuk jant probleminden ötürü lastikler balans tutmaz. Yolda sürekli sekerek gidersiniz. Yamuk eğriliği düzeltilmediği sürece bu problem devam eder, hatta artar.
  • Tekerleğin iç kısmında bulunan porya bilyası ve taşıyıcı titreşim ve denge kaybından ötürü sürekli darbe alacak ve hasar görecektir. Bu durumda araçta ses, gürültü, titreşim ve konforsuz sürüş eksik olmayacaktır.
  • Yamukluk uzun zamandır varsa ve araç bu soruna maruz bırakılıyorsa kesinlikle aks ve rotlar etkilenecektir.
  • Amortisörler sürekli titreşimden ötürü miladını çok daha çabuk dolduracaktır.
  • Yol tutuşu, konfor ve sürüş keyfi tümüyle etkilenecek ve araç kullanmaktan nefret etmenize veya aracınızdan nefret etmenize sebep olacaktır. Güvenli bir sürüş için mutlaka halledilmesi gerekmekte olan bir problemdir.

Yamuk jant belirtileri nelerdir?

Yamuk jant problemi bulunan araçta çeşitli belirtiler meydana gelir. Bunlardan bazıları şu şekildedir:

  • Araçta denge kaybı olur. Dengesiz ve konforsuz bir sürüş kaçınılmazdır. Araç kullanmaktan nefret etmeniz olası.
  • Araç direksiyonu genel itibariyle titrer. Yüksek hızlarda titreşimden eliniz uyuşabilir bile; fakat bu yüksek düzeyde eğriliklerde olur.
  • Araç sağa ve sola, küçük çapta ani ataklar yapabilir. Ben direksiyonu o yöne çevirmedim ki, sorunsalı ile baş başa kalabilirsiniz.
  • Yamuk jant, lastik veya porya bilyasını bozabileceği için yüksek hızlarda uğultu, cızırtı vb. sesler gelmesi doğaldır.
  • İlerleyen düzeyde yol tutuşu namına en ufak bir eser kalmayacaktır. Aracı yolda tutmak için ekstra çaba sarf edersiniz.
  • Özellikle cam açıkken ve düşük hızda dönüş yaparken tekerlekten gelen sesi duyabilirsiniz. Bu ses, sanki lastiğin düzeyinde bir boşluk varmış gibi “prınk prınk” benzeri bir ses çıkartır. Bu ses çok yüksek bir ihtimalle jant yamukluğundan kaynaklanır.